Kirjaudu asiakastilille
0,00 €

Ostoskori on tyhjä

Asiakaspalvelu

Mikä on Kauppaympyrä?

Kauppaympyrä on verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen Kangasalan talousalueen yritykset ja toimijat.

Palvelu esittelee yritysten toimintaa monipuolisesti ja nostaa esille yritysten julkaisemia uutisia ja ajankohtaisia tarjouksia. Yritykset julkaisevat Kauppaympyrässä sekä mainoksia, että verkkokauppatuotteita.

Kauppaympyra.fi –palvelu on avoinna verkossa 24 tuntia vuorokaudessa seitsemänä päivänä viikossa. Voit tutustua paikallisiin palveluihin ja tehdä ostoksia silloin kun sinulle sopii.  

Kauppaympyrässä on käytössä monipuoliset verkkomaksamisen vaihtoehdot (Checkout). Voit maksaa ostoksesi turvallisesti suoraan verkkopankista, yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla sekä halutessasi myös rahoituksella.

Tuotteet toimitetaan sinulle tuotekuvauksessa kerrotulla tavalla. Se voi olla postitoimituksen lisäksi nouto suoraan kauppiaalta tai Kauppaympyrä-noutopisteestä Kangasalan uimahalli Kuohun kahviosta.

Rekisteriseloste

1. Rekisterinpitäjä

Kangasalan Sanomalehti-Osakeyhtiö (0147848-7)
Myllystenpohjantie 2, 36200 Kangasala

2. Rekisteriasioista vastaava henkilö

Tuula Ruusumaa
asiakaspalvelu[at]kauppaympyra.fi

3. Rekisterin nimi

Kangasalan Sanomalehti-Osakeyhtiö/ kauppaympyra.fi -palvelun käyttäjärekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Rekisteriin tallennettuja henkilötietoja käytetään:

  • Asiakassuhteen ylläpitoon

  • Palvelun toteuttamiseen ja kehittämiseen

  • Myyntiin ja markkinointiin

  • Segmentointiin

  • Muihin vastaaviin tarkoituksiin

Kangasalan Sanomalehti-Osakeyhtiöllä on oikeus käyttää ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuihin käyttötarkoituksiin henkilötietolain mukaisesti. Kangasalan Sanomalehti-Osakeyhtiö voi lähettää Kauppaympyrä-verkkokaupan käyttäjille suoramarkkinointia sähköisesti käyttäjän nimenomaisen suostumuksen mukaisesti.

5. Rekisterin tietosisältö

Rekisteri voi sisältää seuraavia tietoja:

  • yksityiskäyttäjän perustiedot, kuten nimi, osoite, kieli, ikä, puhelinnumero;

  • yrityskäyttäjän perustiedot, kuten yrityksen nimi, osoite, Y-tunnus, yhteyshenkilön nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero;

  • asiakassuhdetta koskevat tiedot, kuten laskutustiedot, tuotetiedot, tilaustiedot, asiakaspalautteet, arvonta- ja kilpailuvastaustiedot sekä peruutustiedot;

  • palveluiden käyttöä koskevat tiedot, kuten selailu- ja hakutiedot, sekä viestinnän toteuttamiseen liittyvät tiedot, kuten tunnistamistiedot;

  • lupatiedot ja kiellot, kuten suoramarkkinointiluvat ja –kiellot;

  • rekisteröidyn mahdollisesti antamat profilointi- ja kiinnostustiedot;

  • tapahtuma- ja käyttäjäanalyysitiedot;

  • maksullisten ja korkeaa tietoturvatasoa vaativien palveluiden osalta henkilötunnus luotettavaa tunnistamista varten; sekä

  • mahdolliset muut rekisteröidyn suostumuksella kerätyt tiedot.

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisteröityä koskevat tiedot saadaan säännönmukaisesti:

  • rekisteröidyltä itseltään puhelimitse, palautuskortilla, internetin kautta, sähköpostilla tai muulla vastaavalla tavalla;

  • evästeiden tai muiden vastaavien tekniikoiden avulla;

  • Kangasalan Sanomalehti-Osakeyhtiön omista henkilö- ja yritysrekistereistä;

  • VRK/Väestötietojärjestelmästä, Postin osoitetietojärjestelmästä, puhelinyhtiöiden yhteystietorekistereistä ja muista vastaavista yksityisistä ja julkisista rekistereistä.

7. Tietojen luovutus

Henkilötietoja ei säännönmukaisesti luovuteta kolmansille osapuolille. Rekisterinpitäjällä on oikeus luovuttaa henkilötietoja mm. viranomaisille sekä suoramarkkinointitarkoituksiin henkilötietolainsäädäntöä noudattaen.

8. Rekisterin suojaus

Rekisteriin liittyvät tietokannat ovat palomuurein, salasanoin ja muin teknisin keinoin suojattuja ulkoisia tietomurtoja vastaan. Tietokannat ja niiden varmuuskopiot sijaitsevat lukituissa tiloissa. Ainoastaan yksilöidyillä rekisterinpitäjän ja sen toimeksiannosta ja lukuun toimivien yritysten työntekijöillä on pääsy rekisterin sisältämiin tietoihin rekisterinpitäjän myöntämällä henkilökohtaisella käyttöoikeudella.


UKK

Miten teen ostoksia Kauppaympyrä-verkkokaupassa?
Miksi minun kannattaa rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi?
Pitääkö minun rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi voidakseni tehdä tilauksen?
Olen unohtanut salasanani, miten toimin?
Epäilen käyttäjätunnukseni ja/tai salasanani joutuneen vääriin käsiin, miten saan suljettua käyttäjätunnukseni?
Miten saan yhteyden asiakaspalveluunne?
Miten voin antaa palautetta?
En löydä etsimääni tuotetta, miten haen tuotetta verkkokaupasta?
Miten vaihdan omissa tiedoissani olevaa sähköpostiosoitetta?
Olen muuttanut, miten vaihdan osoitteeni?
Miten maksan tilaamani tuotteet?
Onko maksaminen verkossa turvallista?
Voiko tuotteita tilata laskulla?
Voiko tuotteita tilata osamaksulla?
Miten tilaus toimitetaan?
Kuinka kauan paketin toimittaminen kestää?
Mitä tilausvahvistus tarkoittaa?
Voinko palauttaa ostamani tuotteet?
Tuote ei vastannut tilaamaani tuotetta, miten toimin?
Teen tilauksen yhteiskäytössä olevalla koneella, kuinka varmistan, että seuraava käyttäjä ei pääse tietoihini?
Tilauksestani puuttui tuotteita, mistä voin tiedustella puuttuvia?
Tilasin tuotteita monelta kauppiaalta; voinko maksaa ne yhdellä pankkikäynnillä?
Tilasin tuotteita usealta kauppiaalta; voinko saada ne yhdellä toimituksella?
Voinko tilata tuotteita toimitettavaksi Suomen ulkopuolelle?
Tilasin juuri verkkokaupasta, voinko peruuttaa tilaukseni?
Voiko tilaus peruuntua tilausvahvistuksen jälkeen?
Onko tilaamillani tuotteilla takuu?

 

Miten teen ostoksia Kauppaympyrä-verkkokaupassa?

Ostosten tekeminen verkkokaupassa on yhtä helppoa ja vaivatonta kuin ostosten tekeminen tavallisessa myymälässä.

Ensin sinun kannattaa rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi. Näin voit hyödyntää parhaiten kaikkia verkkokaupan sinulle tarjoamia ominaisuuksia. 

  • Tilaaminen on nopeaa ja vaivatonta, koska omat tietosi ja osoitteet säilyvät muistissa

  • Voit toimia kassalla nopeammin

  • Voit katsoa ja seurata tilauksiasi

  • Saat etuja ja tarjouksia suoraan sähköpostiisi

Rekisteröityminen on maksutonta.

Voit liikkua verkkokaupassa ja tutustua tuotteisiin useilla tavoilla. Jos tiedät mitä haluat, kirjoita tuotteen nimi suoraan etusivun ’Hae Kauppaympyrästä’ -kenttään ja paina ’enter’ tai klikkaa 'Hae' -painiketta. Kun löydät sinua kiinnostavan tuotteen, voit siirtää sen ostoskoriin ’Lisää ostoskoriin’ -painikkeella. Tämän jälkeen voit siirtyä kassalle maksamaan tai jatkaa tuotteiden selailua.

Verkkokaupasta löydät myös erilliset käyttöohjeet.


Miksi minun kannattaa rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi?

Rekisteröitymällä voit hyödyntää parhaiten kaikkia verkkokaupan sinulle tarjoamia ominaisuuksia. Voit seurata lähetystesi etenemistä, näet aiemmat ostosi tapahtumahistoriasta, tilaaminen on nopeaa ja vaivatonta, koska omat tietosi ja osoitteet säilyvät muistissa.

Rekisteröityminen säästää aikaasi ja on maksutonta.


Pitääkö minun rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi voidakseni tehdä tilauksen?

Ei, voit tehdä tilauksen myös rekisteröitymättä. Jos teet tilauksen rekisteröitymättä, henkilökohtaiset tietosi eivät säily verkkokaupassamme, ja sinun pitää syöttää ne uudestaan seuraavan tilauksenteon yhteydessä.


Olen unohtanut salasanani, miten toimin?

Antamaasi sähköpostiin toimitetaan linkki, jolla pääset luomaan itsellesi uuden salasanan.


Epäilen käyttäjätunnukseni ja/tai salasanani joutuneen vääriin käsiin, miten saan suljettua käyttäjätunnukseni?

Ottamalla yhteyttä asiakaspalvelumme asiakaspalvelu@kauppaympyra.fitai 03-377 6999 (09-16)


Miten saan yhteyden asiakaspalveluunne?

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@kauppaympyra.fi tai puhelimitse 03-377 6999 (09-16).


Miten voin antaa palautetta?

Voit antaa palautetta asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@kauppaympyra.fi


En löydä etsimääni tuotetta, miten haen tuotetta verkkokaupasta?

Jos tiedät mitä haluat, kirjoita tuotteen nimi suoraan verkkokaupan etusivulla olevaan ’Hae Kauppaympyrästä’ -kenttään ja klikkaa hiirellä tai paina enter.


Miten vaihdan omissa tiedoissani olevaa sähköpostiosoitetta?

Kirjautumalla sisään käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi, voit muuttaa itse sähköpostiosoitetta ja salasanaasi.


Olen muuttanut, miten vaihdan osoitteeni?

Päivitä tietosi verkkokaupassa kirjautumalla palveluun käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi.


Miten maksan tilaamani tuotteet?

Kauppaympyrä käyttää Checkout Finland Oy:n  Checkout maksunvälityspalvelua, joka välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin.

Maksuja voi tehdä myös kaikilla Luottokunnan korteilla. Niillä (Visa, Visa Electron, Mastercard) tehtävissä maksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Ostolaskut Oy:n (2284303-3) välille, joka on maksun saaja ja Checkout -palvelun virallinen yhteistyökumppani, ja joka tilittää maksun myöhemmin kauppiaalle. Luottokunnan sopimuskumppani asiassa on Suomen Ostolaskut Oy. 


Onko maksaminen verkossa turvallista?

Voit huoletta tehdä ostoksia Kauppaympyrä-verkkokaupassa, sillä tilauksen yhteydessä jättämäsi asiakastiedot ovat meille ehdottoman luottamuksellisia emmekä luovuta niitä ulkopuolisille. Yhteys Kauppaympyrän ja asiakkaan tietokoneen välillä suojataan käyttämällä SSL-suojausta (Secure Sockets Layer).

SSL-turvakäytäntö suojaa tietoliikenteen siten, ettei ulkopuolinen tarkkailija pysty yhteyttä seuraamalla näkemään tai muuttamaan luottamuksellisia tietojasi. SSL-turvakäytäntöön luottavat mm. suomalaiset verkkopankit sekä lukemattomat muut turvallisia yhteyksiä vaativat verkkopalvelut.


Voiko tuotteita tilata laskulla?

Kauppaympyrä-verkkokaupassa voi tehdä vain sähköisiä maksuja Checkout Finland Oy:n palvelun avulla.


Voiko tuotteita tilata osamaksulla?

Checkout Finland Oy:n palvelussa on mahdollista maksaa myös osamaksulla (Everyday)


Miten tilaus toimitetaan?

Tilaukset toimitetaan ostoskoristasi kauppiaskohtaisina toimituksina. Kauppaympyrästä tilatut tuotteet toimitetaan kuluttajalle ostotapahtuman yhteydessä tehdyn valinnan mukaan, joko postitse tai noutopisteeseen. Noutopiste voi sijaita myyjäyrityksen omissa toimitiloissa tai valtuutetun Kauppaympyrä-diilerin tiloissa, josta kuluttaja noutaa pakettinsa itse toimituskuluitta.

Normaali pakettitoimitus (Itella Economy palvelu) tulee osoitettasi lähinnä olevaan Itellan postitoimipaikkaan, josta voit noutaa ne saatuasi siitä saapumisilmoituksen. Tämän toimitustavan maksimikoot ovat 180 cm x 60 cm x 60cm ja max. 35 kg.  Mikäli paketti ylittää normaalin postipaketin koon ja on alle 300cm x 80cm x 60cm , se toimitetaan kotiovellesi (Itella Express Flex palvelu). Näet jo ostosta hyväksyessäsi, jos toimitus ylittää nämä rajat. Molemmissa edellä mainituissa palveluissa on toimituksen seurantamahdollisuus, jonka ohjeet ovat saamassasi tilausvahvistuksessa.

Alle 0,5 kg:n, max. 3 cm paksun ja A4-kokoiseen kirjeeseen mahtuvat toimitukset tehdään economy-kirjelähetyksinä. Kirjelähetyksiä ei voida saada seurattaviksi.


Kuinka kauan paketin toimittaminen kestää?

Tuotteiden toimitusaika ko. kauppiaan vastuulla. Toimitusaika on normaalisti 2-5 arkipäivää kun tuotetta löytyy kauppiaan varastosta. Mikäli ostoskorissasi on tuotteita usealta eri kauppiaalta, ne toimitetaan aina kauppiaskohtaisesti, jolloin osatoimituksilla voi olla toisistaan poikkeavat toimitusajat.


Mitä tilausvahvistus tarkoittaa? 

Tilausvahvistus osoittaa, että olemme ottaneet tilauksesi vastaan ja kauppias pyrkii toimittamaan sen mahdollisimman pian. Mikäli tuotteen toimituksessa ilmenee ongelmia, kauppias ottaa sinuun yhteyttä.

Jos jostakin syystä joudut palauttamaan ostoksesi, niin sinun tulee ensimmäiseksi ilmoittaa asiasta ko. kauppiaalle toimitusvahvistuksessa olevien ohjeiden mukaan. 


Voinko palauttaa ostamani tuotteet?

Sinulla on 14 päivää aikaa tutustua tuotteisiin ja tehdä ostopäätös. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit vaihtaa tai palauttaa sen 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa.


Tuote ei vastannut tilaamaani tuotetta, miten toimin?

Mikäli jostain syystä haluat palauttaa jonkin saamistasi tuotteista, toimi näin:

Kun kauppias on lähettänyt tilauksesi, saat sähköpostiin ilmoituksen toimituksesta (toimitusvahvistus), jossa on linkki palautuslomakkeeseen. Linkki palautuslomakkeeseen löytyy myös omista tiedoista, jos olit tilauksen yhteydessä kirjautunut Kauppaympyrään. Täytä siihen yhteystietosi ja tilinnumerosi mahdollista maksunpalautusta varten. Kirjoita myös tuotepalautuksen syy (ei pakollinen) ja kerro, haluatko mieluummin kauppiaalta korvaavan tuotteen vai maksun palautuksen tilillesi.

Palautuslomakkeen lähetyksen jälkeen voit lähettää tuotteen sen alkuperäisesti toimittaneelle kauppiaalle. Palautustapa riippuu siitä, onko tuote toimitettu Sinulle pakettina (Itella Economy tai Itella Express Flex) vai kirjelähetyksenä.

Pakettitoimitus

Voit lähettää palautettavan tuotteen alkuperäisessä paketissa käyttämällä sen mukana tullutta osoitekorttia.

Kirjetoimitus

Kirjetoimitusta ei voi saada seurattavaksi. Jotta mahdollinen palautuksesi tässä tapauksessa saadaan seurattavaksi, pakkaa (laita myös lähetyslista palautuspakettiin mukaan) ja lähetä se postipakettina ko. kauppiaan osoitteeseen.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa. Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet. Sinetöityjen tuotteiden osalta palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. 


Teen tilauksen yhteiskäytössä olevalla koneella, kuinka varmistan, että seuraava käyttäjä ei pääse tietoihini?

Selaimen välimuisti eli cache kannattaa tyhjentää käytön jälkeen. Sen voi tehdä selaimen valikon kohdasta Internet-asetukset. Muista myös kirjautua ulos tietokoneistunnostasi ja sulkea selain, kun lopetat Internetin käytön. Näin varmistat, että seuraava käyttäjä ei pääse katsomaan selaamiasi sivuja.


Tilauksestani puuttui tuotteita, mistä voin tiedustella puuttuvia?

Voit tiedustella puuttuvia tuotteita suoraan kauppiaalta, joka markkinoi ko. tuotetta Kauppaympyrässä.


Tilasin tuotteita monelta kauppiaalta; voinko maksaa ne yhdellä pankkikäynnillä?

Kauppaympyrä-verkkokauppaan on rakennettu ns. monikauppiastuki, mikä mahdollistaa sen, että voit maksaa koko ostoskorisi yhdellä kerralla, vaikka olisit valinnut tuotteita monelta kauppiaalta


Tilasin tuotteita usealta kauppiaalta; voinko saada ne yhdellä toimituksella?

Et voi, vaan toimitukset tapahtuvat kauppiaskohtaisesti. Yhden toimituksen periaate tarkoittaisi keskitettyä keräilypistettä, jolloin toimitusajat pitenisivät ja kuljetuskustannukset myös nousisivat.


Voinko tilata tuotteita toimitettavaksi Suomen ulkopuolelle?

Tuotteita voi tilata toistaiseksi vain Suomeen.


Tilasin juuri verkkokaupasta, voinko peruuttaa tilaukseni?

Jos olet jo maksanut tilauksesi, tilaus on edennyt käsittelyyn eikä sitä voi verkkopalvelussa enää peruuttaa.  Ota suoraan yhteyttä tuotetta myyvään kauppiaaseen ja sovi jatkotoimenpiteistä.


Voiko tilaus peruuntua tilausvahvistuksen jälkeen?

Joissakin poikkeustapauksissa kauppias ei pysty toimittamaan tilattua tuotetta lainkaan. Tällaisissa tilanteissa ko. kauppias ottaa yhteyttä asiakkaaseen.


Onko tilaamillani tuotteilla takuu?

Kaikilla tuotteilla on tuotekohtainen takuu ja siitä vastaa tuotteen myynyt kauppias.

 

KAUPPAYMPYRÄN SOPIMUS-, TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Yleistä

Kangasalan Sanomalehti-Osakeyhtiö noudattaa kaikessa toiminnassaan, myös Kauppaympyrä-verkkopalvelussa yleisiä kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä ohjeita ja suosituksia. Tässä julkaistut ehdot ovat voimassa toistaiseksi 1.1.2014 alkaen. Hyväksymällä nämä Kauppaympyrän sopimus-, tilaus- ja toimitusehdot, sekä kuluttaja-asiakas että palvelua käyttävä myyjä hyväksyvät Kauppaympyrän osapuolten vastuut.

Kauppaympyrä-verkkokauppa toimii ns. shop-in-shop -periaatteella, mistä yksittäiset yrittäjät voivat varata markkinointi- ja myyntitilaa yritykselleen, tuotteilleen ja palveluilleen. Kauppaympyrässä myytävien tuotteiden tuotevastuu asiakkaille on aina ko. tuotteiden kauppiailla.

Kauppaympyrä on auki 24 tuntia vuorokaudessa. Palvelu saattaa satunnaisesti olla pois käytöstä huolto- tai muutostyön, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden, järjestelmän liiallisen kuormituksen tms. syyn vuoksi.

Palvelu sisältöineen on suojattu tekijänoikeuslain mukaisesti. Palvelun kaikki oikeudet, tekijänoikeudet mukaan lukien, ovat Kangasalan Sanomalehti-Osakeyhtiöllä tai sen sopijakumppaneilla. Kuluttajalla ja yritysasiakkaalla on oikeus käyttää palvelun sisältöä käyttöehtojen ja tekijänoikeuslain sallimissa rajoissa. Kuluttaja voi jakaa Kauppaympyrän tarjouksia sosiaalisessa mediassa tai sähköpostitse yksityishenkilönä. Yritysasiakkaalla on oikeus jakaa Kauppaympyrän tarjouksia yritysprofiilissaan ja muilla sivulla, kunkin sivun sallimilla tavoilla.

Kuluttajan Kauppaympyrässä tekemä ostotilaus on sitova. Sopimus tuotteesta tai palvelusta syntyy aina tuotteen/palvelun myyneen kauppiaan ja kuluttajan välille. Kangasalan Sanomalehti-Osakeyhtiö ei ole palvelua tai tuotetta koskevan sopimuksen osapuoli, muulloin kuin omien tuotteidensa ollessa kyseessä.

Verkkokaupasta tilaaminen

Tuotteen saatavuus ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Toimituksesta vastaa kukin kauppias itse. Kauppaympyrän tuotteiden ja palvelujen myyntialue on koko Suomi. Kuluttajan velvollisuus on tarkistaa toimitusehdot ja -kulut kunkin tuotteen ja/tai myyjäyrityksen kohdalla erikseen.

Jos tuote ei vastaa odotuksia, sen voi palauttaa tai vaihtaa toiseen 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen tekemisestä. Palautusaikaan liittyvää lisätietoa löytyy täältä. http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/etamyynti/peruutusoikeus/. Tiettyjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia, jolloin tästä mainitaan jo myyntisivulla. Kuluttajansuojalain 6:14 mukaan kuluttajan on ilmoitettava peruuttamisesta yksiselitteisellä tavalla suoraan myyjäyritykselle. Pelkkä tavaran palauttaminen ei riitä sopimuksen purkamiseksi. Kuluttajan ei tarvitse lain mukaan esittää perusteluja palautukselle.

Hyväksymällä verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot kuluttaja hyväksyy, että verkkokauppa tai sen kauppias lähettää asiakkaalle sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen liittyvissä asioissa.

Hinnat

Kauppaympyrässä ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron, joka yleisimmillään on 24%. Mikäli myytävät tuotteet/palvelut kuuluvat alennetun verokannan piiriin, siitä mainitaan myyntisivulla erikseen.

Maksaminen

Verkkokauppaostokset maksetaan verkkopankissa, luottokortilla tai Joustoraha-osamaksulla. Maksupalveluista vastaa Checkout Finland Oy (Y-tunnus 2196606-6, PL 322, 33101 Tampere, p. 0800 552 010/ ilmainen puhelu).

Mikäli ostoskorista löytyy tuotteita usealta kauppiaalta, ne maksetaan kuitenkin yhdellä maksutavalla.

Valitettavasti et voi käyttää Kauppaympyrässä maksuvälineenä myyjäyritykseen aiemmin saamaasi lahjakorttia. Se tulee käyttää asioimalla suoraan myymälässä.

Oikeus evätä tilaus

Verkkokaupalla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.

Tuotteen toimittaminen

Tilauksen hyväksymisen jälkeen sitä ei voi enää muuttaa Kauppaympyrässä. Mahdolliset muutokset täytyy tehdä olemalla suoraan yhteydessä ko. kauppiaaseen Kauppaympyrästä löytyvillä yrityksen yhteystiedoilla.

Hyväksytystä tilauksesta toimitetaan sähköinen tilausvahvistus, josta voi tarkistaa tilauksen tiedot. Kukin Kauppaympyrä-kauppias vastaa siitä, että kuluttaja saa kuluttajansuojalain 6 luvun edellyttämät tiedot kirjallisesti tai sähköisesti. Sähköpostipalvelimet siirtävät toisinaan viestejä suoraan roskapostiksi. Mikäli tilausvahvistusta ei tule, kannattaa tarkistaa roskaposti-kansio. Tilausvahvistus kannattaa säilyttää ja/tai tulostaa mahdollista myöhempää tarvetta varten.

Kun olet jättänyt tilauksesi, se siirtyy kauppiaan käsiteltäväksi.

Toimitusaika on tuotteesta riippuen 1-14 vrk, mikäli tuotekuvauksessa ei ole muuta mainittu. Mikäli kuluttaja on ilmoittanut noutavansa tuotteen/tuotteet suoraan kauppiaalta tämän liiketiloista, tulee tuote noutaa kahden kuukauden kuluessa, ellei muuta ole sovittu. Kahden kuukauden jälkeen kauppiaalla on oikeus palauttaa tuote myyntiin ilman maksunpalautusvelvoitetta kuluttajalle.

Toimitustavat ja -kulut

Kauppaympyrästä tilatut tuotteet toimitetaan kuluttajalle ostotapahtuman yhteydessä tehdyn valinnan mukaan, joko postitse tai noutopisteeseen. Noutopiste voi sijaita myyjäyrityksen omissa toimitiloissa tai valtuutetun Kauppaympyrä-diilerin tiloissa, josta kuluttaja noutaa pakettinsa itse toimituskuluitta.

Toimituksella tilattu tuote/ tilatut tuotteet hoidetaan Itella Economy-palvelun pohjalta ja toimitetaan lähimpään Itellan palvelupisteeseen. Itella lähettää saapumisilmoituksen/ saapumis-ilmoitukset, kun tilaus/ tilaukset on noudettavissa. Mikäli jonkun tilatun tuotteen koko ylittää 180 x 80 x 60 cm, toimitus hoidetaan Itella Express Flex-palvelun pohjalta kuluttajan kotiosoitteeseen. Molemmissa kuljetusluokissa enimmäispaino on 35 kg. Em. Itellan toimitustavat ovat myös seurattavia ja saat tilauksen yhteydessä seurantakoodin Itellan toimitusseurantaan.

Alle 500 g:n painoiset, alle 3 cm:n paksuiset ja A4-kokoiseen kirjeeseen mahtuvat tuotteet toimitetaan Economy-kirjepostina. Tavallista kirjelähetyksen toimitusta ei voi seurata.

Tuotteen toimituskulut maksetaan normaalisti tuotteen/ tuotteiden oston yhteydessä. Toimituskulut on mainittu kunkin tuotteen ja ostotapahtuman yhteydessä.

Toimitukset tehdään ja toimitusmaksut määräytyvät kauppiaskohtaisesti. Mikäli kuluttaja valitsee ostoskoriin tuotteita useammalta kauppiaalta, ne toimittavat tuotteet omina osatoimituksinaan ja toimitusmaksu peritään jokaisen yksittäisen kauppiaan tuotteista erikseen.

Itellan toimitushinnat löytyvät täältä. Mikäli myyjäyrityksellä on käytössään Itellan hinnoista poikkeavat toimitusmaksut, niistä mainitaan tuotesivulla Kauppaympyrässä. Myyjäyrityksen toimitiloista tai Kauppaympyrä-noutopisteestä noudetuista paketeista ei veloiteta pakkaus- tai toimituskuluja.

Kuluttajan tulee reklamoida ulkoisista kuljetusvaurioista välittömästi: pakettia noudettaessa Itellalle ja myyjäyritykseen Kauppaympyrä-palvelusta löytyvillä yhteystiedoilla.

Mikäli kuluttaja on tilauksessaan ilmoittanut noutavansa tuotteen/tuotteet suoraan kauppiaalta tämän liiketiloista tai valtuutetulta Kauppaympyrä-diileriltä, tulee noutaa tuote kahden kuukauden kuluessa, ellei muuta ole sovittu. Kahden kuukauden jälkeen kauppiaalla on oikeus palauttaa tuote myyntiin ilman maksunpalautusvelvoitetta.

Tilausrajoitukset

Kauppaympyrästä voivat tehdä ostoksia yli 15-vuotiaat henkilöt. Alle 18-vuotiaat voivat maksaa ostoksensa vain verkkomaksulla. Joustoraha-osamaksu on tarkoitettu yli 20-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille ja maksimissaan 1000 euron ostoksiin.

Tuotteita toimitetaan vain Suomeen.

Tuotteen palautusoikeus

Jos tuote ei vastaa odotuksia, sen voi palauttaa tai vaihtaa toiseen 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen tekemisestä. Palautusaikaan liittyvää lisätietoa löytyy täältä:

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/etamyynti/peruutusoikeus/.

Tiettyjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia, jolloin tästä mainitaan jo myyntisivulla. Kuluttajansuojalain 6:14 mukaan kuluttajan on ilmoitettava peruuttamisesta yksiselitteisellä tavalla suoraan myyjäyritykselle. Pelkkä tavaran palauttaminen ei riitä sopimuksen purkamiseksi. Kuluttajan ei tarvitse lain mukaan esittää perusteluja palautukselle.

Suositamme kuluttajaa palautustapauksessa ottamaan ensin yhteyttä myyjään Kauppaympyrä-palvelusta löytyvillä yhteystiedoilla

Mikäli tilaamasi tuote on viallinen tai kauppias on lähettänyt Sinulle väärän tuotteen, voit palauttaa sen palautusohjeiden mukaisesti.

Palautettavan tuotteen tulee olla moitteettomassa kunnossa, käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet ja ilmoittaa täydelliset yhteystiedot (nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite), tilinumero, jonne rahat halutaan palautettavan sekä tilauksen mukana tullut kuitti/lähete. Tiettyjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia, jolloin tästä mainitaan jo myyntisivulla.

Asiakkaan tuotteesta/palvelusta mahdollisesti maksama hinta palautetaan kunkin kauppiaan toimesta asiakkaalle mahdollisimman pian, viimeistään 30 vrk:n kuluessa peruutuksesta edellyttäen, että kauppias on saanut asiakkaalta kaikki maksun palauttamiseen tarvittavat tiedot ja tuotteen palautus on muutoinkin ollut em. ehtojen mukainen. Myyjän vastuu virheellisissä tuotteissa rajoittuu tuotteen myyntihinnan ja toimituskulujen korvaamiseen. Kauppaympyrästä ostettuja lahjakortteja ei voi palauttaa.

Selvät hintavirheet

Kauppaympyrän kauppias voi evätä tilauksen selvän hintavirheen kohdalla. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla mm. seuraavat: jos tuotteen hinnaksi on ilmoitettu 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 49 euroa. Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan voidaan katsoa ymmärtävän virheellisyys.

Ylivoimainen este

Verkkokauppa ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä verkkokaupalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Asiakasviestintä

Kauppaympyrä ja sen kauppiaat voivat lähettää asiakkailleen sekä markkinointi- ja/tai asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja/tai matkapuhelimeen. Jos olet rekisteröitynyt verkkokauppaan, voit kieltää markkinointiviestien lähettämisen ilmoittamalla siitä asiakaspalvelu@kauppaympyra.fi tai yksittäiselle kauppiaalle palvelun kautta. Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen verkkokaupasta. Hyväksymällä verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy asiakaspalveluviestien lähettämisen. Tilausosoite ja muut asiakastiedot tallennetaan palveluntarjoajan asiakastietojärjestelmään asiakassuhteen ajaksi. Asiakastietoja ei luovuteta eteenpäin kolmansille osapuolille.

Ehtojen muuttaminen

Verkkokauppa voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät tilaus- ja toimitusehdoista.

Vastuunrajoitus

Hyväksymällä nämä Kauppaympyrän sopimus-, tilaus- ja toimitusehdot, sekä kuluttaja-asiakas ja palvelua käyttävä myyjä hyväksyvät Kauppaympyrän osapuolten vastuut.

Palvelu toimitetaan ”sellaisena kuin se on”. Kangasalan Sanomalehti-Osakeyhtiö ei anna takeita siitä, että Kauppaympyrä toimisi aina keskeytyksettä ja/tai virheettömästi. Kangasalan Sanomalehti-Osakeyhtiö ei vastaa Kauppaympyrässä esitellyistä tuotteista tai palveluista, muulloin kuin omien myyntituotteidensa kohdalla. Vastuu tuotteista ja palveluista annetuista tiedoista ja tilaus- ja toimitusehdoista sekä muista mahdollisista kauppiaskohtaisista sopimuksista on jokaisella kauppiaalla itsellään. Kangasalan Sanomalehti-Osakeyhtiö ei vastaa Kauppaympyrässä ilmoitetun virheellisen, puutteellisen tai tulkinnanvaraisen tiedon käyttämisestä asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvista vahingoista, eikä myöskään vastaa Kauppaympyrän käyttämisen tai siinä esiintyvien toimintahäiriöiden, teknisten vikojen, haitallisten ohjelmistojen, linkkien tai katkosten asiakkaalle tai kolmansille osapuolille aiheuttamista vahingoista. Asiakas on tietoinen, että verkkoympäristö ja verkkopalvelut eivät ole täysin tietoturvallisia ja vastaa omien tietojärjestelmiensä tietoturvan asianmukaisesta hoitamisesta.

Reklamaatiot

Asiakkaan tulee reklamoida Kauppaympyrässä markkinoiduista tuotteista tai palveluista suoraan ko. kauppiaalle. Maksutapahtumien osalta reklamaatiot osoitetaan Checkout Finland Oy:lle.

Kauppaympyrä-palvelua koskevat reklamaatiot pyydetään toimittamaan Kangasalan Sanomalehti-Osakeyhtiölle osoitteeseen: Myllystenpohjantie 2, 36200 Kangasala tai sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@kauppaympyra.fi.

Erimielisyydet

Kauppaympyrä-palveluun ja näihin käyttöehtoihin sovelletaan Suomen lakia sekä yleisiä kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä ohjeita ja suosituksia. Palvelun koskevat mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan sovinnollisesti neuvottelemalla. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus pyytää riitaan kuluttajavalituslautakunnan ratkaisusuositusta. Mikäli sovintoon ei päästä, ratkaistaan osapuolten väliset erimielisyydet Tampereen käräjäoikeudessa.

(yrittäjä, eikö yrityksesi vielä löydy kauppaympyrästä + yrittäjä, haluatko tehdä kauppaa… linkit tuovat tähän)

KAUPPIAAKSI KAUPPAYMPYRÄÄN?

Verkkokauppa kasvaa. Yrittäjillä ei ehkä ole nettikaupan aloittamiseen tarvittavaa aikaa, rahaa eikä osaamista, vaikka halu olisikin. Kauppaympyrä vastaa tarpeeseen alueen yrityksiä ymmärtävällä tavalla. Kauppaympyrässä aloitat sähköiseen kaupan helpommin ilman suuria ajallisia tai taloudellisia panostuksia.

Kauppaympyrä on Kangasalan Sanomien ylläpitämä kauppakeskus netissä. Kauppaympyrä kokoaa yhteen Kangasalan talousalueella palveluita tarjoavat yritykset ja yhteisöt. Kuluttajan on helppo tutustua lähialueen tuote- ja palvelutarjontaan – ja tehdä ostoksia!

Kauppaympyrään kannattaa astua, vaikka yritykselläsi jo olisikin oma verkkokauppa. Yksittäisen verkkokaupan voi olla vaikea saada huomiota nettiviidakossa, mutta yhdessä pystymme moninkertaistamaan asiakasmäärät. Kauppaympyrää markkinoidaan aktiivisesti lehdessä, nettijulkaisuissa ja sosiaalisen median avulla. Laajan markkinoinnin lisäksi tarjoamme kauppiaille kustannustehokasta lisänäkyvyyttä Kauppaympyrä-sivuston sisällä ja Kangasalan Sanomien muissa julkaisuissa verkossa ja paperilla.

Kauppaympyrä yhdistää paikallisen yrityshakemiston ja nettikaupan myyntiin tähtäävällä tavalla. Lähtiessäsi mukaan Kauppaympyrä-kauppiaaksi saat yrityksellesi itsemuokattavan näyteikkunan. Näyteikkunalta asiakas löytää yhteystietosi, voi tutustua palveluihisi yritysesittelyn, kuvien ja halutessasi myös videoiden avulla. Saat käyttöösi myös myyntihyllyjä nettikaupassa myytäville tuotteille. Myyntihyllyillä voit tarjota asiakkaille tuotteita, palveluita, lahjakortteja, kampanjatarjouksia tai tilattavaa markkinointimateriaalia. Tärkeintä on, että asiakas saa helposti yhteyden sinuun ja sinä tiedon kiinnostuneesta asiakkaasta. Netissä kuntarajat, viikonpäivä tai vuorokaudenaika eivät ole esteitä tehdä ostoksia!

Kauppaympyrä tarjoaa valmiin kauppapaikan ilman huolta teknisistä asioista tai verkkokaupan toimivuudesta. Olemme neuvotelleet kauppiaille luotettavat maksupalvelut (Checkout Finland Oy) ja edulliset pakettimaksut (Itella Oyj).

 

Yrityksesi perustiedot ovat jo Kauppaympyrässä

Hankimme kaikkien paikallisten yritysten tiedot keväällä 2013 Suomen Asiakastieto Oy:ltä. Yrityksesi yksinkertaiset perustiedot löytyvät siis jo Kauppaympyrästä ja ne ovat veloituksetta löydettävissä rajoitetun ajan. Tarkista omat tietosi.

Uskomme, että haluat yrityksesi palvelevan uusia ja vanhoja asiakkaitaan paremmin; pelkät perustiedot eivät monelle riitä. Sen vuoksi tarjoamme edullisia ja helppoja tapoja laittaa Kauppaympyrä rullaamaan eduksesi. Näin aluksi tarjoamme muutaman vaihtoehdon…

Esimerkit paketeista (linkit)

”Kauppaympyrän kakkonen”

”Kauppaympyrän vitonen”

”Kauppaympyrän kymppi”

”Käyntikortti”

”Huoltopaketti”

Me hoidamme netin – sinä voit keskittyä asiakkaittesi palvelemiseen!

 

Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää.

 

Kauppaympyrä

Inka Lymi-Viitanen
inka.lymi-viitanen@kangasalansanomat.fi

03-377 6926 / 0400 800 750

Satu Pasanen (poissa 11.12.2016 asti)
satu.pasanen@kangasalansanomat.fi

03-377 6920 / 040 720 8917

Juho Tuhola
juho.tuhola@kangasalansanomat.fi

03-377 6916 / 0400 934 924


Puuttuuko yrityksesi tiedot Kauppaympyrästä?
Olet ehkä aloittanut yritystoimintasi rekisteritietojen poimimisen jälkeen, eikä tietojasi siksi löydy Kauppaympyrästä. Ota yhteyttä asiakaspalvelu@kauppaympyra.fi tai p. 03 377 6999, niin lisätään yrityksesi asiakkaiden löydettäväksi. Lue lisää!

Haluatko pois Kauppaympyrästä?
Mikäli haluat, että poistamme yrityksesi tiedot Kauppaympyrästä heti, ota yhteyttä asiakaspalvelu@kauppaympyra.fi.